Optymalizacja sprzedaży
Doborowe towarzystwo
W WANTED!SHOP ograniczamy liczbę sprzedawców pod względem konkurencyjności. Twoja oferta nie zgninie pośród milionów innych, jak ma to miejsce w popularnych serwisach aukcyjnych!
Przejrzyste warunki
W biznesie istotna jest znajomość wszystkich warunków współpracy od samego początku. W WANTED!SHOP nie musisz wybierać planów i abonamentów. Nie naliczamy też ukrytych prowizji i nie pobieramy stałych opłat za prowadzenie sklepu!
Lubimy porządek
Utrwalanie wizerunku
Wiemy, jak ważna jest rozpoznawalność marki, dlatego nie będziemy Cię ograniczać! Twój sklep na WANTED!SHOP będzie obrandowany bez dopłat, a Twoje logo zobaczą wszyscy potencjalni kupujący na naszej platformie!
Polska marka
Współpracując z WANTED!SHOP wspierasz polski biznes. Jesteśmy polską marką i zależy nam na rozwoju rodzimych przedsiębiorców, dlatego priorytet mają u nas polscy sprzedawcy i twórcy!
Cztery kroki do zarabiania
Zarejestruj się
Wypełnij za darmo formularz rejestracyjny i wykonaj przelew aktywacyjny.
Skonfiguruj sklep
Uzupełnij dane sklepu; dodaj swoje logo i baner, ustal sposoby wysyłki i zwrotów.
Dodaj produkty
Dodaj produkty samodzielnie lub zleć nam integrację z Twoim obecnym sklepem.
Zacznij zarabiać
Realizuj zamówienia od nowych klientów i oszczędzaj na kosztach sprzedaży.
Aplikuj do WANTED!SHOP
Zasady sprzedaży
Promocja w serwisie
Centrum pomocy dla sprzedawców
WANTED!SHOP to polska platforma handlowa (tzw. marketplace), która umożliwia zawieranie umów sprzedaży pomiędzy kupującymi, a sprzedającymi oferującymi swoje produkty na stronach serwisu. Kupujący mogą wybierać pośród produktów oferowanych przez różnych sprzedawców (w tym produktów oferowanych przez właściciela platformy) i w intuicyjny sposób dodawać je do jednego koszyka.
Na naszej platformie sprzedaż mogą prowadzić wyłącznie zweryfikowani sprzedawcy, posiadający siedzibę lub miejsce zamieszkania oraz magazyn na terytorium Unii Europejskiej.
Sprzedaż w WANTED!SHOP mogą prowadzić:
- sklepy i hurtownie prowadzące zarejestrowaną działalność w zakresie handlu detalicznego lub/i hurtowego niezależnie od formy prawnej prowadzonej działalności;
- podmioty prowadzące działalność reglamentowaną, pod warunkiem posiadania właściwego zezwolenia oraz wpisu we właściwym rejestrze;
- pełnoletnie osoby fizyczne oraz pełnoletni twórcy (artyści i rzemieślnicy) wytwarzający produkty rękodzielnicze oraz autorzy dzieł sztuki i muzyki (artyści indywidualni i zespoły posiadające pełnię praw autorskich do wykonywanych i utrwalonych utworów), prowadzący nierejestrowaną działalność gospodarczą, pod warunkiem możliwości udokumentowania sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego (rachunek/faktura/umowa o dzieło);
- fundacje i organizacje pożytku publicznego, prowadzące działalność gospodarczą zgodną ze statutowymi celami organizacji;
Sprzedaży w WANTED!SHOP nie mogą prowadzić:
- osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej dokonujące sprzedaży przedmiotów używanych z własnego majątku (wtórny obrót);
- osoby fizyczne, nieposiadające pełnej zdolności do czynności prawnych (osoby niepełnoletnie i ubezwłasnowolnione);
- przedsiębiorcy prowadzący działalność reglamentowaną, nieposiadający ważnego zezwolenia wydanego przez właściwy organ administracji i/lub które nie uzyskały wpisu we właściwym rejestrze;
- podmioty posiadający siedzibę lub adres zamieszkania i magazyn poza terytorium Unii Europejskiej;
Aby móc sprzedawać na naszej platformie, musisz przejść weryfikację.
W pierwszej kolejności wypełnij formularz rejestracyjny.
Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia, sprawdzimy czy działasz legalnie oraz czy Twój asortyment odpowiada polityce sprzedaży WANTED!SHOP.
W następnej kolejności poprosimy Cię o wykonanie bezzwrotnego przelewu aktywacyjnego, w wysokości aktualnej na dzień zgłoszenia.
Przelew aktywacyjny ma na celu weryfikację zgodności danych formularza oraz poprawności rachunku bankowego do wypłat.
Możemy Cię poprosić o uzupełnienie kilku informacji, jeżeli dane formularza będą niepełne lub wzbudzą nasze wątpliwości.
Po pozytywnej weryfikacji, otrzymasz link do swojego panelu sprzedawcy.
Od tej chwili wszystko w Twoich rękach. Wystarczy, że uzupełnisz dane, spersonalizujesz swój sklep, dodasz produkty i możesz zacząć sprzedawać.
W celu weryfikacji danych, musisz wykonać przelew aktywacyjny.
Przelew aktywacyjny jest bezzwrotny, a jego wysokość uzależniona jest od aktualnej promocji.
Standardowa opłata aktywacyjna: 99 zł.
Opłata dla nowych sklepów w okresie promocji*: 1 zł.
*obniżona opłata aktywacyjna obowiązuje do 31.08.2022r. i dotyczy wyłącznie pierwszego sklepu danego sprzedawcy, rejestrowanego na platformie.
Nie. Wystawianie produktów jest bezpłatne.
Pobieramy tylko prowizję od sprzedaży.
W ramach platformy WANTED!SHOP, do sprzedaży mogą być oferowane wyłącznie:
- Nowe (nieużywane i pełnowartościowe) produkty wytwarzane w sposób seryjny, w oryginalnych opakowaniach lub opakowaniach zastępczych, z kompletną dokumentacją producenta, których czas wysyłki od momentu zamówienia nie może przekraczać 5 dni roboczych;
- Produkty wytwarzane na zamówienie kupującego (rękodzieło/pre-order), objęte gwarancją twórcy/sprzedawcy co do oryginalności i przydatności do użytku zgodnie z przedznaczeniem, których czas wysyłki od momentu zamówienia nie może przekraczać 21 dni roboczych (z wyłączeniem przedmiotów inwestycyjnych wykonanych z metali szlachetnych);
- Produkty inwestycyjne wykonane z metali szlachetnych (sztabki i monety inwestycyjne), których czas wysyłki od momentu zamówienia nie może przekraczać 5 dni roboczych.
- Przedmioty kolekcjonerskie, rozumiane jako: znaczki pocztowe lub skarbowe, stemple pocztowe, koperty pierwszego obiegu, ostemplowane materiały piśmienne i im podobne, ofrankowane, a jeżeli nieofrankowane, to uznane za nieważne i nieprzeznaczone do użytku jako ważne środki płatnicze, monety ze złota, srebra lub innego metalu oraz banknoty, które nie są zwykle używane jako prawny środek płatniczy lub które mają wartość numizmatyczną, kolekcje oraz przedmioty kolekcjonerskie o wartości zoologicznej, botanicznej, mineralogicznej, anatomicznej, historycznej, archeologicznej, paleontologicznej, etnograficznej lub numizmatycznej, alkohole kolekcjonerskie, wyroby biżuteryjne i zegarki (vintage) – oryginalne, oznakowane lub ocechowane których pochodzenie jest znane lub możliwe do ustalenia w sposób niebudzący wątpliwości, których czas wysyłki od momentu zamówienia nie może przekraczać 5 dni roboczych;
- przedmioty antykwaryczne, rozumiane jako stare: meble (odrestaurowane w sposób profesjonalny i zdatne do użytku), rzeźby, figurki, porcelana (kompletna), obrazy, książki, ryciny, rękopisy, grafiki, galanteria stołowa, stare gry komputerowe oraz muzyka i filmy zapisane na oryginalnych nośnikach – oryginalne, oznakowane lub ocechowane których pochodzenie jest znane lub możliwe do ustalenia w sposób niebudzący wątpliwości, których czas wysyłki od momentu zamówienia nie może przekraczać 5 dni roboczych
Jest to możliwe, o ile Twoja oferta będzie pasowała do ogólnego profilu platformy.
Kategorie produktów są stale uzupełniane i rozwijane.
Drzewo kategorii jest także ciągle dostosowywane pod kątem integracji oraz SEO.
Kategorie widoczne w WANTED!SHOP są dostosowywane także do potrzeb naszych sprzedawców.
Jeżeli oferujesz ciekawe produkty, których nie możesz odnaleźć w naszym serwisie, możesz wysłać do nas formularz rejestracyjny opisując swoją ofertę.
Jeżeli przejdziesz pozytywną weryfikację, utworzymy specjalnie dla Ciebie nową kategorię produktów.
W WANTED!SHOP obowiązuje ściśle określona polityka w zakresie weryfikacji sprzedawców i oferowanych produktów.
Jeżeli Twój formularz został wysłany prawidłowo i wykonałeś przelew aktywacyjny, a nie otrzymałeś od nas odpowiedzi, być może przeoczyliśmy Twoją sprawę. W braku kontaktu z naszej strony po upływie 2-3 dni roboczych od Twojego zgłoszenia, skontaktuj się z nami.
Twoja aplikacja może być odrzucona z kilku powodów; stanie się tak gdy:
- nie spełniasz warunków obowiązujących sprzedawców pod kątem dopuszczalności sprzedaży na platformie (np. forma działalności, siedziba poza UE);
- podane w formularzu informacje okazały się nieprawdziwe lub niepełne (np. brak załączonej koncesji na sprzedaż alkoholu, brak nr NIP lub fałszywy numer NIP);
- stwierdziliśmy, że masz już aktywny sklep na naszej platformie oferujący te same produkty;
- Twój asortyment nie odpowiada polityce kategoryzacji produktów oferowanych w ramach platformy (np. gdy chcesz sprzedawać odzież używaną, towary podrobione lub maszyny rolnicze);
- uznamy, że na chwilę Twojego zgłoszenia istnieje na platformie wystarczająca liczba podobnych sklepów oferujących podobny asortyment;
- nie wykonasz przelewu aktywacyjnego;
- nie załączysz do formularza wymaganych dokumentów;
Jak rozwiązać problem?
- Jeżeli nie otrzymasz żadnej odpowiedzi w ciągu 2 dni roboczych od wysłania formularza, możesz skontaktować się z nami lub wysłać formularz ponownie.
- Jeżeli otrzymasz odmowę rejestracji sklepu, jednocześnie poznasz przyczyny odmowy. W takiej sytuacji możesz spróbować zarejestrować inny sklep wysyłając kolejny formularz lub zgłosić się do nas ponownie za jakiś czas.
Tak. Jako jedyna platforma sprzedażowa typu marketplace oferujemy legalną możliwość sprzedaży wszelkich alkoholi.
Warunkiem sprzedaży alkoholu jest posiadanie ważnej koncesji na sprzedaż alkoholu oraz prowadzenie działalności związanej ze sprzedażą alkoholu przez min. 3 lata.
Zależy nam, aby klienci odwiedzający naszą platformę i Twój sklep na niej, mieli dostęp do korzystnych ofert, dzięki czemu ich zakupy będą wygodne i efektywne, a sprzedaż naszych Partnerów będzie mogła wzrastać.
Zadowolenie klienta to jeden z naszych podstawowych celów.
Z tego powodu, oferowane przez Ciebie produkty na naszej platformie nie powinny być droższe niż w innych kanałach, w których prowadzisz sprzedaż!
Pamiętaj o zasadzie CCC czyli Cena Czyni Cuda!
Szczegółowe informacje o polityce ustalania cen znajdziesz w zakładce ‘Baza wiedzy’, po zalogowaniu do swojego panelu sklepowego.
Polityka WANTED!SHOP ukierunkowana jest na dostępność towarów poszukiwanych przez użytkowników platformy.
Jednym z naszych głównych założeń jest możliwość zakupów na naszej platformie bez konieczności oczekiwania na towary.
Nasi sprzedawcy powinni realizować przesyłki, niezwłocznie po ich zamówieniu przez klientów platformy.
Z tego powodu wprowadziliśmy terminy, w których nasi Partnerzy powinni realizować wysyłki w terminach, które nie mogą przekraczać:
- 5 dni dla wszystkich towarów, które nie są wytwarzane na zamówienie klienta, w tym przedmiotów inwestycyjnych wykonanych z metali szlachetnych;
- 21 dni dla produktów rękodzielniczych i tzw. pre-orderów;
Szczegółowe informacje o wysyłkach znajdziesz w zakładce ‘Baza wiedzy’, po zalogowaniu do panelu sklepowego.
Nie. W WANTED!SHOP obowiązują ceny sztywne.
Nie ma możliwości prowadzenia sprzedaży w trybie licytacji i aukcji.
Wynika to z naszej polityki ukierunkowanej na dostępność towarów.
Do celów licytacji służą inne serwisy aukcyjne. WANTED!SHOP to miejsce, w którym klient wie ile zapłaci za dany towar i kiedy go otrzyma, od chwili odwiedzenia naszej platformy.
Organizacje pożytku publicznego oraz fundacje, prowadzące działalność gospodarczą zgodną z ich statutowymi celami, mogą zakładać sklepy charytatywne na WANTED!SHOP.
Aby założyć sklep charytatywny, należy wypełnić standardowy formularz rejestracyjny i dołączyć do niego wymagane dokumenty, są nimi:
- akt założycielski
- statut organizacji
- sprawozdania finansowe za dwa pełne lata poprzedzające rok rejestracji w WANTED!SHOP
Sklepy charytatywne są zwolnione z prowizji od sprzedaży dla WANTED!SHOP i ponoszą wyłącznie koszty opłat należnych zewnętrznym operatorom płatności elektronicznych (Przelewy24/PayU)
Należności ze sprzedaży produktów w Twoim sklepie na WANTED!SHOP wypłacane są w każdy czwartek, za zrealizowaną sprzedaż z tygodnia poprzedniego.
Warunkiem otrzymania wypłaty jest dostarczenie zamówienia do Klienta.
Nie. Sklepy na WANTED!SHOP mogą zakładać jedynie podmioty posiadające siedzibę lub adres zamieszkania oraz magazyny towarowe na terenie krajów członkowskich Unii Europejskiej.
Za udokumentowanie dokonanej sprzedaży oraz rozliczenia fiskalne odpowiada sprzedawca.
Prowadząc swój sklep na WANTED!SHOP pamiętaj, że masz obowiązki wynikające z przepisów podatkowych.
W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, sposobu ewidencjonowania sprzedaży i sposobu dokonywania rozliczeń ze urzędem skarbowym, możesz mieć obowiązek wystawienia dla swojego klienta:
- paragonu fiskalnego
- rachunku/faktury
Jeżeli otrzymasz od klienta kupującego Twój towar żądanie wystawienia faktury/rachunku za zamówienie i zignorujesz prośbę klienta, narażasz się na zawieszenie sklepu w przypadku, gdy Twój klient zgłosi nam takie zaniechanie.
WANTED!SHOP nie odpowiada za nieudokumentowaną sprzedaż oraz niewłaściwe ewidencjonowanie sprzedaży prowadzonej przez sprzedawców w ramach platformy. Dokładamy jednak starań, aby wszystkie produkty oferowane na naszej platformie były oryginalne i pochodziły od legalnych sprzedawców. DZiałanie sprzedawców zmierzające do omijania obowiązującego prawa może wiązać się z zawieszeniem lub likwidacją sklepu nieuczciwego sprzedawcy.
Przed rozpoczęciem sprzedaży sprawdź, jakie obowiązki podatkowe ciążą na Tobie, jako podatniku.
W razie wątpliwości skontaktuj się ze swoim urzędem skarbowym lub poproś o poradę doradcę podatkowego.
Twój sklep na WANTED!SHOP może zostać zawieszony w wyjątkowych sytuacjach określonych w Regulaminie sprzedaży.
Szczegółowe informacje o zasadach działania Twojego sklepu, znajdziesz w zakładce ‘Baza wiedzy’, po zalogowaniu do swojego panelu sklepowego oraz w Regulaminie sprzedaży.
- gdy prowadzisz nieuczciwe praktyki naruszające zasady konkurencyjności lub zmierzające do uniknięcia naliczania prowizji, poprzez sztuczne zaniżanie cen ofertowych produktów i próby wyrównywania tych wartości kosztami przesyłek;
- gdy oferujesz produkty po cenie wyższej niż w innych kanałach sprzedaży (dotyczy to także wysyłek);
- gdy prowadzisz sprzedaż fikcyjną zmierzającą jedynie do dokonywania transakcji z pominięciem platformy (w celu uniknięcia prowizji), będącą w rzeczywistości ogłoszeniem lub reklamą Twojej firmy;
- gdy oferujesz towary niedozwolone (np. podróbki, narkotyki, broń palną z wysyłką do klienta itp.);
- gdy oferujesz towary niezgodne z polityką kategoryzacji produktów na platformie ukrywając je w kategoriach podobnych lub stosując nierzetelne opisy (np. poprzez oferowanie współczesnych przedmiotów używanych w kategoriach obejmujących przedmioty kolekcjonerskie lub antykwaryczne itp.);
- gdy prowadzisz sprzedaż reglamentowaną po utracie lub wygaśnięciu właściwego zezwolenia (np. alkohol);
- gdy prowadzisz sprzedaż po zakończeniu lub w trakcie zawieszenia działalności gospodarczej;
- gdy w celu obrandowania sklepu stosujesz niewłaściwe treści (opisy i zdjęcia) zmierzające do obejścia regulaminu lub zawierające treści propagujące faszyzm, nienawiść, pornografię, zachowania powszechnie uznawane za aspołeczne, obelżywe lub wulgarne itp.;
- na uzasadniany wniosek organów ścigania lub organów administracji publicznej;
- w przypadku niskiej jakości obsługi zgłaszanej przez klientów polegającej na nieterminowej realizacji zamówień, niewłaściwego zabezpieczenia przesyłek, wysyłania niekompletnych zamówień, niekulturalnego zachowania wobec klientów;
- gdy nie stosujesz się do terminów wysyłek (5 dni dla towarów seryjnych, 21 dni dla towarów rękodzielniczych i pre-orderów)
- w przypadku działania na szkodę WANTED!SHOP, w tym działania mogącego obniżyć jakość marki i jej publiczny odbiór na rynku;
- w przypadku utrzymywania pustego magazynu dla więcej niż 30% oferowanych produktów;
- w przypadku braku aktywności (logowania) przez 40 dni;
- w przypadku ujawnienia przez nas znaczących niezgodności związanych z ofertą Twojego sklepu, np. w opisach produktów, zdjęciach ofertowych, polityce zwrotów itp., których nie usuniesz pomimo otrzymanego ostrzeżenia;
WAŻNE! Po upływie 2 miesięcy od zawieszenia sklepu, w przypadku braku usunięcia przyczyny zawieszenia w tym czasie, sklep zostanie trwale usunięty, a konto użytkownika zostanie zlikwidowane.
Ile chcesz.
Nie ograniczamy Ciebie ani Twojej firmy.
Możesz wystawić dowolną liczbę produktów bez jakichkolwiek opłat.
Oferty możesz dodawać samodzielnie (bez opłat) lub zlecić nam import Twojej obecnej bazy z innej platformy. Skontaktuj się z nami aby poznać szczegóły integracji masowych.
W WANTED!SHOP ujednolicamy standardy dostaw towarów.
Jako Sprzedawca, masz obowiązek wysyłania towarów w terminach:
- do 5 dni dla produktów seryjnych i inwestycyjnych
- do 21 dni dla pozostałych produktów.
Udostępniamy Ci sztywny cennik przesyłek oraz listę przewoźników, z których będziesz korzystać, w zależności od wyboru kupującego.
Po przygotowaniu przesyłki, możesz udostępnić swoim klientom numery listów przewozowych, w celu ułatwienia im śledzenia przesyłek.
Funkcjonalność taką znajdziesz w swoim panelu Sprzedawcy.
Na chwilę obecną, nie oferujemy integracji zewnętrznych z przewoźnikami, ale zalecamy korzystanie z usług serwisu Apaczka.pl umożliwiającego nadawanie paczek online, na preferencyjnych warunkach.
Dowiedz się więcej o ofercie Apaczka.pl dla Sprzedających na WANTED!SHOP>
Przed rozpoczęciem sprzedaży na WANTED!SHOP musimy Cię zweryfikować.
Wykonując przelew weryfikacyjny będący jednocześnie opłatą aktywacyjną dajesz nam możliwość sprawdzenia, czy:
- jesteś właścicielem konta do rozliczeń, które wskazałeś podczas rejestracji;
- czy numer konta jest prawidłowy;
- czy Twoje dane i dane Twojej firmy są zgodne z danymi wskazanymi w formularzu rejestracji;
Tak. Możliwe jest posiadanie więcej niż jednego aktywnego sklepu przez ten sam podmiot.
Musisz jednak spełnić klika warunków:
- musisz przejść ponowną weryfikację – w tym celu konieczne jest ponowne przesłanie formularza rejestracyjnego z podaniem nowego adresu e-mail;
- od aktywacji pierwszego sklepu musi upłynąć pełny miesiąc kalendarzowy;
- w kolejnym sklepie możesz oferować produkty inne niż dotychczas – towary nie mogą się powielać;
- kolejny sklep musi zostać obrandowany w sposób odmienny od posiadanego już sklepu i umożliwiający bezproblemowe odróżnienie Twoich marek – poprzez dodanie innego logo oraz innego baneru;
WAŻNE! Drugi i kolejne sklepy zakładane przez ten sam podmiot nie korzystają z preferencyjnych warunków naliczania opłat przysługujących nowym sklepom. Już od pierwszej sprzedaży w drugim i kolejnych sklepach naliczana będzie regularna prowizja, zgodna z aktualnym cennikiem.
W WANTED!SHOP nie możesz samodzielnie zaimportować baz danych produktów z zewnętrznych systemów sprzedażowych. Zrobimy to za Ciebie!
Ograniczenie to wynika z polityki platformy mającej na celu ujednolicenie systemu ofertowania produktów oraz ich weryfikacji.
Oferujemy możliwość importu towarów z Twojego obecnego lub dotychczasowego sklepu.
Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami.
Nie znalazłeś odpowiedzi na pytanie w Centrum Pomocy?
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.