Zwroty i reklamacje
Polityka zwrotów i reklamacji platformy handlowej WANTED!SHOP
Na niniejszej stronie prezentujemy politykę zwrotów i reklamacji obowiązującą w ramach serwisu WANTED!SHOP.
Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi praw i obowiązków Kupujących.
Szczegółowe informacje dotyczące praw i obowiązków stron umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem naszego serwisu znajdują się w Regulaminie.
REKLAMACJE DOTYCZĄCE UMOWY SPRZEDAŻY
Reklamacje dotyczące zakupionych produktów należy składać bezpośrednio do Sprzedawcy, od którego reklamowany produkt został zakupiony.
Kupujący ma możliwość skorzystania z dwóch trybów reklamacji, w zależności od własnego wyboru:
- z tytułu gwarancji udzielonej przez producenta (jeżeli została udzielona);
- z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne (jeżeli nie została wyłączona);
Dane sprzedawcy znajdują się:
- w wiadomości E-mail potwierdzającej zakup;
- w historii zamówień, po zalogowaniu do konta klienta;
- na Koncie Sprzedawcy w serwisie WANTED!SHOP;
- na dokumencie potwierdzającym sprzedaż (faktura/paragon itp.)
Szczegółowe regulacje dotyczące praw i obowiązków Kupujących i Sprzedających określają przepisy oraz Regulamin serwisu:
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Kupującego tytułem Umowy Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Reklamacje związane z Umową Sprzedaży Kupujący powinien składać bezpośrednio u danego Sprzedawcy, korzystając z danych kontaktowych udostępnionych w otrzymanym potwierdzeniu zawarcia Umowy Sprzedaży (E-mail) oraz na Koncie Sprzedawcy w Serwisie Internetowym.
- Prawa i obowiązki Kupującego będącego konsumentem względem Sprzedawcy dotyczące skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Ustawie o Prawach Konsumenta.
- Sprzedawca obowiązany jest przestrzegać obowiązujących przepisów mających na celu ochronę praw konsumenta oraz jego prawo do reklamacji i odstąpienia od umowy zawartej na odległość na zasadach wskazanych w Ustawie o Prawach Konsumenta.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- W przypadku Produktów opisanych jako używane bądź niepełnowartościowe (przedmiotów kolekcjonerskich lub antykwarycznych), Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Kupującemu Produkt zgodny z opisem zawartym na stronie oferowanego Produktu, w tym w szczególności, Produkt wolny od wad innych jak ta wskazane w opisie Produktu, o których Kupujący został poinformowany przed dokonaniem zakupu.
- W przypadku Produktów oznaczonych na stronach Serwisu jako używane bądź niepełnowartościowe, przy których znajduje się dokładny opis Produktów wraz z opisem wad tych Produktów, Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy, zgodnie z art. 557 § 1 kodeksu cywilnego.
- W przypadku Produktów oznaczonych na stronach Serwisu jako używane, odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Kupującego będącego konsumentem zostaje ograniczona do okresu 1 roku od dnia wydania rzeczy Kupującemu, zgodnie z art. 568 § 1 kodeksu cywilnego.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Kupującego niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży należy składać bezpośrednio do Sprzedawcy, od którego dany produkt został zakupiony.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy można pobrać tutaj>
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy znajduje się także w wiadomości E-mail potwierdzającej zakup, a niektórzy sprzedawcy dołączają odpowiedni formularz do paczek.
Dane sprzedawcy znajdują się:
- w wiadomości E-mail potwierdzającej zakup;
- w historii zamówień, po zalogowaniu do konta klienta;
- na Koncie Sprzedawcy w serwisie WANTED!SHOP;
- na dokumencie potwierdzającym sprzedaż (faktura/paragon itp.)
Szczegółowe regulacje dotyczące praw i obowiązków Kupujących i Sprzedających określają przepisy oraz Regulamin serwisu:
- Niniejszy punkt 21. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawartej dotyczą prawa odstąpienia od umowy, które przysługuje Konsumentom zawierającym na odległość umowy z Usługodawcą oraz Sprzedawcami korzystającymi z Serwisu Internetowego jako przedsiębiorcy (dalej łącznie zwani: „przedsiębiorcami” lub „przedsiębiorcą”).
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 21.10 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej z Usługodawcą powinno zostać złożone zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy wskazanymi w Regulaminie. Oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy zawartej ze Sprzedawcą należy składać bezpośrednio u danego Sprzedawcy, np. korzystając z jego danych kontaktowych zamieszczonych w Sklepie oraz w potwierdzeniu zakupu otrzymanym drogą poczty elektronicznej.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- w przypadku pozostałych umów (np. o świadczenie Usług Elektronicznych) – od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły dostępny sposób dostawy). W przypadku Umowy Sprzedaży, jeżeli środki te są w posiadaniu Usługodawcy, Sprzedawca powinien niezwłocznie poinformować Usługodawcę o otrzymanym oświadczeniu Konsumenta.
- Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument powinien zwrócić Produkt Sprzedawcy, korzystając z danych kontaktowych udostępnionych w otrzymanym potwierdzeniu zakupu oraz w Sklepie prowadzonym przez Sprzedawcę w Serwisie Internetowym, chyba że Sprzedawca wskaże Konsumentowi inny adres do zwrotu po otrzymaniu jego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument:
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny u Sprzedawcy w chwili zakupu, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- W przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi m. in. w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli,; (8) w której Konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
ZWROTY
Wszelkie zwroty należy kierować bezpośrednio do danego Sprzedawcy, korzystając z danych kontaktowych udostępnionych w otrzymanym potwierdzeniu zawarcia Umowy Sprzedaży oraz na Koncie Sprzedawcy w Serwisie Internetowym.
Dane sprzedawcy znajdują się:
- w wiadomości E-mail potwierdzającej zakup;
- w historii zamówień, po zalogowaniu do konta klienta;
- na Koncie Sprzedawcy w serwisie WANTED!SHOP;
- na dokumencie potwierdzającym sprzedaż (faktura/paragon itp.)
WAŻNE! Zwroty pobraniowe oraz zwroty wysyłane na adresy właściciela platformy lub podmiotów zarządzających platformą (jeżeli nie byli oni sprzedawcami), nie będą odbierane.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROPATRZENIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
Szczegółowe regulacje dotyczące praw i obowiązków Kupujących i Sprzedających określają przepisy oraz Regulamin serwisu:
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę lub Usługodawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla Konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
Masz więcej pytań?
Wszelkie informacje znajdziesz w naszym Centrum pomocy oraz w Regulaminie.
W sprawach dotyczących zwrotów zakupionych produktów, możliwości i trybu odstąpienia od umowy oraz reklamacji, kontaktuj się bezpośrednio ze Sprzedawcą, od którego zakupiłeś dany produkt.
Dane sprzedawcy znajdują się:
- w wiadomości E-mail potwierdzającej zakup;
- w historii zamówień, po zalogowaniu do konta klienta;
- na Koncie Sprzedawcy w serwisie WANTED!SHOP;
- na dokumencie potwierdzającym sprzedaż (faktura/paragon itp.)
W sprawach spornych możesz zwrócić się o pomoc do nas, przy użyciu formularza kontaktowego.